Aannemers van spoorwegwerken lanceren 3 nieuwe Max-affiches en brengen daarmee de teller op 12

07.08.2020
In 2017 lanceerde de Unie van Aannemers van Spoorwegwerken (UASW) samen met de Federatie van Algemene Bouwaannemers (FABA) en Constructiv de stripfiguur Max in haar campagne “Max voor veiligheid, hij is op het goede spoor!”, die in het teken stond van enkele zintuigen die essentieel zijn om spoorwegrisico’s te beheersen, nl. “horen, zien en gezien worden”.

Ieder jaar zijn er 3 nieuwe affiches ontwikkeld. Ondertussen zijn er al 12 affiches die men op de website van de FABA kan downloaden: Affiches.

De affiches van 2020 zijn de volgende:

Over de campagne werden er op deze BeSWIC website deze berichten gepubliceerd:

Communicatie met beelden

Nog andere organisaties maken gebruik van affiches en posters om te communiceren over risico’s. Op BeSWIC zijn er hierover ook al volgende artikels gepubliceerd:

Woodwize:

Fedbeton: Affiches van Fedbeton

Vlaamse Ergonomie Vereniging (VerV): Posters over bureelergonomie in 10 talen

De Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg (FOD Werkgelegenheid) heeft tevens infofiches uitgewerkt in 17 talen om de verspreiding van het coronavirus op de werkplek te vermijden. Lees hierover dit bericht op de website van de FOD Werkgelegenheid: Coronavirus: sensibiliseringsmateriaal voor op de werkplek in 17 talen.