ACV voert campagne voor de gezondheid van kappers

27.09.2016
De centrale "bouw-industrie & energie" van het Algemeen Christelijk Vakverbond (afgekort ACVBIE) zal op 30 september 2016 een sensibiliseringscampagne voeren in zo'n 500 kapsalons om de aandacht van de kappers te vestigen op de beroepsrisico's als gevolg van de blootstelling aan cosmetica en scheikundige producten.

Volgens de vakbond lopen de werknemers van de kapperssector ingevolge deze blootstellingen grote beroepsrisico's. In België zijn een vierde van hen genoodzaakt om hun beroep voortijdig te verlaten wegens huidziektes en allergieën die worden veroorzaakt door de producten die zij dagelijks gebruiken zonder gepaste bescherming.

De sensibiliseringscampagne heeft dan ook als doelstelling het dragen van passende beschermingshandschoenen voor eenmalig gebruik aan te raden.

Informatie over deze sensibiliseringscampagne met de slogan “Because size matters… Kies de juiste maat!” is niet meer beschikbaar.

In 2018 was er een andere sensibilisatiecampagne “Doe het 3 maal per dag”.