Welzijn op het werk is een belangrijk aandachtspunt voor elk bedrijf. Een goed welzijnsbeleid voeren, maakt integraal deel uit van goed ondernemerschap. Voor kleine bedrijven en startende ondernemers is het niet altijd eenvoudig om te weten wat dit allemaal inhoudt en hoe men ermee aan de slag moet gaan. Nochtans is dit essentieel voor de goede werking van een bedrijf.

De voordelen zijn enorm: meer bescherming tegen ongevallen en beroepsziektes, minder afwezigheden, een hogere productiviteit, lagere verzekeringspremies, een betere dialoog met de externe preventieadviseur, meer collegialiteit, een sterkere reputatie als werkgever…

Om iedereen te helpen met het welzijn op het werk te verbeteren is er de gids “Welzijn op het werk: helder, handig!” Zoals de naam doet vermoeden is deze gids toegankelijk en geschikt voor iedereen, of men nu al lang binnen het welzijnsgebied werkzaam is of zopas een onderneming opgericht heeft. Er is geen voorkennis vereist en deze gids bevat alle info die men nodig heeft: de basisprincipes van deze verplichte wetgeving rond welzijn op het werk, helder uitgelegd, en de concrete ondersteuning bij de uitvoering van dit beleid, in de vorm van 17 handige fiches.

Help ons om welzijn op het werk te promoten: bekijk het promotiepakket “Helder, handig” (ZIP, 20,5 MB). Je vindt er een promotievideo, visuals, de checklist en de volledige gids.